All for Joomla All for Webmasters

M Marketing

Μιλήστε στους πελάτες σας για την πολυφαρμακία

Αξιολόγηση Χρήστη: 0 / 5

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή: Πολυφαρμακία έχουμε όταν ένας ασθενής παίρνει περισσότερα από τρία φάρμακα την ημέρα. Όσο ο πληθυσμός γερνάει, αναπόφευκτα αυξάνει και ο αριθμός των ατόμων που παίρνουν πολλά φάρμακα. Ο ρόλος του φαρμακοποιού στη διαχείριση των ασθενών που εμπίπτουν στον ορισμό της πολυφαρμακίας είναι πολύ σημαντικός και πολλαπλός.

Οι έρευνες ωστόσο καταγράφουν σημαντικό κενό στην επικοινωνία μεταξύ των επαγγελματιών υγείας και των ασθενών, σχετικά με τα φάρμακά τους. Οι επαγγελματίες υγείας και περισσότερο από όλους οι φαρμακοποιοί μπορούν να βοηθήσουν τους ασθενείς:

* Να μειώσουν την πιθανότητα των επιβλαβών αλληλεπιδράσεων μεταξύ της λαμβανόμενης θεραπευτικής αγωγής και συγκεκριμένων τροφών, ποτών, συμπληρωμάτων ή άλλων φαρμάκων, δίνοντάς τους όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται, ώστε να τις αποφύγουν.

* Να παρακολουθούν την αποτελεσματικότητα της λαμβανόμενης θεραπείας.

* Να είναι συνεπείς στη λήψη της αγωγής τους.

* Να αναγνωρίζουν τις ανεπιθύμητες ενέργειες, όταν αυτές συμβούν.

Με την αποτελεσματικότερη επικοινωνία, η θετική δράση των φαρμάκων θα μεγιστοποιηθεί, ενώ θα ελαχιστοποιηθούν οι ανεπιθύμητες ενέργειες, με σημαντικά οφέλη τόσο για τον ασθενή, όσο και για τα συστήματα υγείας. Οι ελλιπείς οδηγίες για την λήψη των φαρμάκων, οδηγούν συχνά σε ανεπιθύμητες ενέργειες από αλληλεπιδράσεις, μη συμμόρφωση στη θεραπεία και δαπανηρές επιπλοκές. Σύμφωνα με μελέτες, μόνο η μη συμμόρφωση στη θεραπεία κοστίζει στο σύστημα υγείας των ΗΠΑ 290 δισεκατομμύρια δολάρια τον χρόνο, ποσό που αντιστοιχεί στο 13% της συνολικής δαπάνης υγείας. 

Με δεδομένο ότι στις ΗΠΑ, ένας στους δύο ασθενής λαμβάνει κάποιο συνταγογραφούμενο φάρμακο, και εξ αυτών, το 20% εμπίπτει στον ορισμό της πολυφαρμακίας, λαμβάνει δηλαδή περισσότερα από 3 φάρμακα καθημερινά, το Eθνικό Συμβούλιο για την Ενημέρωση και την εκπαίδευση των Ασθενών τρέχει την καμπάνια “Talk Before You Take” (www.talkbeforeyoutake.org) (=Μιλήστε πριν Πάρετε –σ.σ. τα φάρμακά σας), που προωθεί την καλύτερη επικοινωνία μεταξύ των επαγγελματιών υγείας και των ασθενών, προσφέρει πολλά δωρεάν εργαλεία, βίντεο και σύντομους οδηγούς για την ενίσχυση της συζήτησης των κινδύνων και των οφελών των συνταγογραφούμενων φαρμάκων.

 

Σιγουρευτείτε ότι ο πελάτης σας, φεύγοντας από το φαρμακείο γνωρίζει:

  1. Το όνομα του φαρμάκου και τις ενδείξεις του.
  2. Ποια ώρα της ημέρας πρέπει να το λαμβάνει, σε ποια δοσολογία και για πόσο χρονικό διάστημα.
  3. Τι ανεπιθύμητες ενέργειες θα πρέπει να περιμένει και τι θα πρέπει να κάνει για αυτές.
  4. Αν θα πρέπει να παίρνει το φάρμακο με άδειο στομάχι ή μαζί με το φαγητό.
  5. Αν θα πρέπει να αποφεύγει συγκεκριμένες δραστηριότητες (π.χ. οδήγηση), συγκεκριμένες τροφές ή την κατανάλωση αλκοόλ, όσο παίρνει το φάρμακο.
  6. Αν λαμβάνει το φάρμακο μία φορά την ημέρα, θα πρέπει να το παίρνει το πρωί ή το βράδυ;
  7. Αν το φάρμακο είναι συμβατό με τα άλλα φάρμακα (ή συμπληρώματα) που παίρνει.
  8. Πόσο σύντομα θα πρέπει να περιμένει αποτελέσματα από τη λήψη του φαρμάκου.
  9. Πώς θα πρέπει να το αποθηκεύει.

(Πηγή: www.talkbeforeyoutake.org)

 

 

PHARMACY TODAY

Το νέο site ενημέρωσης των φαρμακοποιών

Email:

Info@pharmacytoday.gr

Τηλ.:

210 9574500

Φαξ:

210 9574500